+359 89 8525025

training@cbc.bg

+359898525025

training@cbc.bg

Всеки месец по телефона ми се обажда някой от фирма Глобал маркетс. Аз не познавам никого там, но те имат телефона и името ми. Познайте откъде!
И така, всеки месец поредният нов служител в тази фирма чинно ми звъни. Той вероятно звъни на още стотици такива като мен, а като добавим и колегите му – ставаме хиляди. Нека видим какво се случва всеки път.
Когато видя непознат номер изписан на екрана на телефона си, вдигам винаги, като казвам фамилията си. Въпреки това, служителят пита дали на телефона е господин Бураджиев (явно така пише в сценария там). Излишно е да споменавам, че това дразни, води до излишни паузи и губене на време.
Следващите няколко изречения на служителя са да ме попита дали се интересувам от финансови пазари и финансова информация, като целта на това е да получат мейл адреса ми, за да ми изпращали информация. Отговарям, че не се интересувам. Служителят или започва да доказва нещо, което не ме интересува, или благодари и затваря.
Сега си представете вашия бизнес и онова, което продавате. (Тези които работят в В2В могат да не си представят нищо. Те контактуват с потенциални бизнес партньори всеки ден!) Обаждали ли сте се някога на потенциален краен клиент (потребител), когото не познавате и който не ви познава, но на когото искате да продавате нещо (информация, продукт, идея, услуга)? Може би знаете резултата. Той е катастрофален. И май винаги е бил. (Възможно е да има изключения!) Очевидно е, че мениджърите в някои бизнеси или компании все още смятат, че този подход от средата на ХХ век е все още приложим.
Защо този подход е обречен в началото на ХХI век, но все още се намират мениджъри, които да желаят да набират редове в базите си или да запълват отчетите си по този начин? Ето ви няколко възможни отговора: защото не са измислили друг начин, защото този метод е най-евтин, защото от тях се изисква да попълват полета, а не да продават реално, защото онова, което продават, е сложно и не е интересно, защото… Списъкът може да бъде продължен.
Ето няколко идеи за контактуване на интересни за вас хора (като потребители), нито един от които не е да ги насилвате да слушат нещо, което не очакват и не желаят. Намерете човек, който ги познава и чрез последователна комуникация стигнете до този, когото искате. Изпратете любезно и интересно писмо и завършете като поискате да се обадите – така обаждането ви няма да е неочаквано.
Бавно става, нали? Това е цената на стойностния контакт, при това няма да се осъществява винаги! Сега сте вие…