+359 89 8525025

training@cbc.bg

+359898525025

training@cbc.bg

Начало | Бизнес обучения |Анализ ефективността и ефикасността на след продажбения бизнес

Анализ ефективността и ефикасността на след продажбения бизнес

Разкрийте потенциала на вашия след продажбен бизнес

Следпродажбеният анализ – ключът към устойчивост и рентабилност

Големите организации обикновено имат структурирани процеси за следпродажбено обслужване, интегрирани КПИ и въведени механизми за непрекъснат мониторинг и подобрение. Тяхната ефективност на след продажбеното обслужване се наблюдава редовно, като се използват изводи базирани на данни, за да се гарантира, че качеството на услугите, удовлетвореността на клиентите и рентабилността следват една обща политика. В такива среди след продажбеният анализ е рутинна стратегическа дейност насочена към избягване на престои и повторни ремонти, подобряване на маржовете и идентифициране на възможности за растеж.

В малките и средни предприятия след продажбените операции често се управляват по-неформално. Лидерите и мениджърите обикновено разчитат на наблюдения, обратна връзка от клиенти и опит, а не на структуриран анализ. Въпреки че мнозина интуитивно предугаждат какво трябва да се коригира – прекалено продължителни времена за реакция, повтарящи се оплаквания, загуба на продажби или не извършени ремонти   например – често им липсва ясно разбиране за основните причини или за последиците върху разходите. В този случай анализът е от решаващо значение, за да се проверят хипотезите, да се разкрият скрити не-ефективности и да се определят най-добрите коригиращи действия: подобряване на процесите, обучение, автоматизация или редизайн на услугите.

Може ли една организация да бъде успешна, без да оценява периодично резултатите на своя след продажбен бизнес – резервни части и сервиз? Разбира се, но това крие рискове. В дългосрочен план разходите вероятно ще бъдат по-високи: пропуснати приходи от повторни ремонти, лоша репутация от уста на уста, нарастващи разходи за поддържане на процесите и на клиентите ще им омръзне всичко това. Да се работи на принципа проба – грешка без да се използват данни е много скъпо. Готови ли сте да оставите на случайността лоялността на клиентите и доходността на бизнеса?

Какви стъпки да следвате?

Анализът на ефикасността и ефективността на след продажбения бизнес е инструмент, който съчетава качествената и количествена оценка на вашите процеси в сервиза и резервните части. С този анализ вашето дилърство може да се съсредоточи само върху това, което наистина има значение: повишаване на удовлетвореността на клиентите, намаляване на оперативните разходи и превръщане на вашия след продажбен бизнес в единица, генерираща стойност. Анализът формира солидна основа за действие – било то обучение на персонала, подобряване на системите или редизайн на процесите в сервиза и склада за РЧ.

Готови ли сте да оптимизирате представянето на след продажбения си бизнес?

Спрете да гадаете и започнете да действате въз основа на реална информация и изводи. С един персонализиран АЕЕСПБ ще откриете точно къде вашият сервиз и склад за РЧ изпъкват със своите достижения и къде ви коства загуба на време, пари и лоялност на клиентите. Започнете днес с една консултация без ангажименти. Ние ще изработим персонализирана оценка въз основа на структурата на вашата компания, хората и целите за следпродажбено обслужване.
Започнете със запитване тук. Консултантът ще проведе предварителен разговор, за да разбере вашата структура и процеси в сервиза и склада за РЧ, след което ще направи анализ и оценка на вашия след продажбен бизнес:

Утилизация, продуктивност и ефективност на работно време в сервиза

Съотношението между настоящи към възможни продажби на стоки и услуги към клиенти на сервиза

Потенциала за продажби на резервни части и аксесоари

Потенциала по марка и възраст на автомобили, техника или оборудване

Независимо дали вашата организация е по-йерархична или по-плоска ще бъдат създадени различни инструменти с въпроси за ръководството, приемчиците, инженерите, механиците, търговците на РЧ или служителите от гаранционно обслужване и бек-офиса.

За да обсъдите с консултант конкретни казуси от вашия след продажбен бизнес или да зададете въпроси свързани със сервиза или склада за РЧ, се обадете на 089 8525025 или направете запитване:

+359898525025

Свържете се с нас

Изпратете запитване