+359 89 8525025

training@cbc.bg

+359898525025

training@cbc.bg

Начало | Бизнес обучения | Оценяване на обучението

Оценяване на обучението

Оценявайте на всеки етап! Така максимизирате въздействието

Обучение без оценяване е като лодка без гребла. Оценяването трасира необходимите дейности още от фазата на планиране и дава необходимите инструменти за събиране на информация и анализ на резултатите от един обучителен проект.

Един пример. Много често ръководството подхожда към обучението хаотично на база на собствени наблюдения и вътрешна неофициална информация, без да отчита множество фактори като брой служители, които се нуждаят от конкретно обучение и различното ниво, на което се намират. Понякога липсват цели, както и точно формулиране на желаните поведения, които служителите следва да могат да демонстрират след обучението. Такова обучение е много трудно да се оцени.

Оценяването на обучението започва от етапа на планирането – какви умения и работни поведения желаем да могат да демонстрират служителите или мениджърите, за които планираме обучението. След това екипът, който разработва дизайна и учебните материали трябва да знае на база на какво ще се оценява неговата работа. Това оценяване се случва по време на разработването и провеждането на самото обучение. Следващата фаза е оценяване на обучението непосредствено след неговото провеждане. Тук успяваме да се докоснем и до емоционалната страна на обучението от гледната точка на самите участници. Следва фазата на обратна връзка и оценяване от страна на обучаващия екип, който предоставя устен или писмен доклад за обучителния проект. Идва ред на най-важната част в оценяването и тя е свързана с прилагането на уменията и поведенията, които са били основна тема в обучителния проект. Това става между три и девет месеца след провеждане на обучението. 

Важно е да се гарантира, че програмите за обучение са разработени и проведени по такъв начин, че да увеличат максимално ученето в организацията. Целенасоченото оценяване след обучението всъщност подпомага увеличаването на степента на прилагане на работното място. Крайното намерение на доброто оценяване е да демонстрира стойност за бизнеса или принос към мисията на организацията.

Нашият подход

Нашият подход към оценяването следва всеобщо утвърдени модели като този на Къркпатрик за оценяване на обучението. Етапите на оценяването в него са:

Непосредствено оценяване след провеждане на обучение

Оценяване на степента, в която участниците демонстрират ангажираност и усвояват необходимите знания, умения и поведения по време на обучението и след това

Оценяване на степента, в която участниците прилагат придобитите умения в практиката на работното си място

Оценяване на степента, в която в резултат от обучението и последващата подкрепа се постигат заложените в началото резултати

За да обсъдите с консултант как да подходите към оценяването още преди началото на даден обучителен проект или да зададете въпроси за средствата, приложимостта, подходите и последователността за оценяване на обучението във вашата организация, се обадете на 089 8525025 или направете запитване:

+359898525025

Свържете се с нас

Изпратете запитване