
Подкрепете мениджърите. Заздравете структурите
Предполага се, че хората, които изпълняват мениджърски функции в организациите притежават подходящо образование получено в университет и с голяма част от тях това е така. Животът обаче е по-пъстър . Много често предприемачи развиват много добре своите бизнеси и бързо достигат до необходимостта от създаването на структури, които трябва да бъдат управлявани. И те се управляват от служители-основатели на бизнеса или от сърцати новаци, които много често нямат мениджърско образование.
Често в бизнес структурите за мениджъри на отдели се издигат изпълнители заради доброто им разбиране за бизнес процесите, познаването на конкуренцията и добрите им резултати. Обикновено тези мениджъри биват наричани среден мениджмънт. Средният мениджмънт в бизнеса е този, който носи на гърба си управлението на основните дейности и случването на работните процеси.

Защо да развивате средния мениджмънт
Това ниво на мениджмънта най-често се нуждае от подкрепа в тежката му ежедневна работа в собствените звена, с другите отдели и с пазара. Дори средните мениджъри да притежават дипломи от университет, много често те се нуждаят от подкрепа и опресняване на знанията си или от репозициониране на очакваните поведения. Средният мениджмънт обикновено се нуждае от мотивация и трибуна за проблемите си и извън стандартните за компаниите канали. Едно обучение по развиване на мениджърските умения и поведения би изиграло изключителна роля в опресняването на знания и умения и би внесло импулс в дейността на мениджърите.


Какво донесе XXI век в мениджмънта?
Мениджмънтът се променя. През ХХ век бихевиористите измерваха времето необходимо за всяка операция, а Питър Дракър положи основите на теорията на мениджмънта. През XXI век с развитието на технологиите, роботиката и изкуствения интелект всяка проява на управление на процеси, ресурси и хора е подложена на дисекция и критично мислене от различни мислители и всякакви гледни точки. И всичко е в интернет.
Днес мениджърите се борят не само за вниманието на собствениците, акционерите и клиентите, но и за вниманието на своите служители и за удовлетвореността на всички заинтересовани страни. Пазарът на труда днес е по-скоро на служителите, отколкото на работодателите. Това прави мениджърската задача многопластова и сложна. Планирането не е обикновена задача, а мениджърите трябва да се съобразяват с прекалено много фактори. Ключовите фактори на представянето притискат както никога и за капак всичко е изложено на показ през социалните мрежи.

Какви стъпки да следвате?
Изберете най-подходящия за вас обучителен формат или попитайте нашите консултанти. Проучете нуждите от обучение на вашите мениджъри в основната за тях област – умения за управление на процеси и ресурси или разберете от нашите консултанти как да го проведете. Формулирайте какви умения очаквате да придобият вашите мениджъри и какви желани поведения да могат да демонстрират след обучението.
Тази програма е подходяща за мениджъри и управители. Основава се на общовалидни принципи за управление на процеси и постигане на резултати чрез екипи. Провежда се в рамките на един ден.


Основни теми в курса
Преходът от изпълнител към мениджър
Разбиране за мениджмънта като дейност и професия
Значение на средата и заинтересованите страни
Цикъл на планиране и контрол
Вземане на решения и умения за мислене
Делегиране
Учене при мениджърите
Управление на напрежението и стреса в работата


+359898525025
Свържете се с нас