Начало | Бизнес обучения | Консултиращо продаване

Консултиращо продаване

Продавачите трябва да могат да продават

Методи за консултиращо продаване

На продаването не винаги се гледа с достатъчната степен на сериозност, каквато всяка професия изисква. Голям брой мениджъри и професионалисти подценяват ролята на продаването в техните организации. И това вероятно има своите корени назад във времената на планова икономика, когато отделът за продажби се е наричал пласмент или изобщо не е съществувал, защото при дефицитен пазар  по условие няма нужда да се продава. В същото време мениджърите на търговски обекти и доставчиците от производствата са въртели търговия на дефицитни стоки, където е течал пазарлък кой, какво и колко да вземе за себе си. Т.е. всеки участник в търговския процес е имал за цел  да се обогати за сметка на собствената си организация.

Консултиращото продаване дава отговор на въпроса какво искам да могат да правят моите хора от продажбите, за да може моята организация да изпълнява целите и бюджетите си. Какви умения и поведения искам да развиват моите търговци и продавачи, за да може да се подкрепят стратегическите планове на организацията по пътя към изпълнение на  мисията и ценностите й. Всяко взаимодействие, при което на клиентите е трудно да вземат самостоятелно решение или се нуждаят от ориентиране  в многообразието или функционалностите, и да разберат повече преди да купят, се нарича консултиращо продаване.

Защо да обучавате вашите търговци?

Вие искате във вашия екип да работят само топ продавачи. Никой не иска средняци в редиците. Това изисква усилия и дисциплина от всеки един. Дори и тези, които посочвате за пример се нуждаят от тренировки, за да поддържат нивото си. Какво се случва с всеки състезател, ако спре да тренира? Нима съботният мач на вашия любим отбор не ви показва кой от футболистите е бил старателен в тренировките и кой се е скатавал? Кой е оставал след тренировка да упражнява удари, финтове или дузпи и кой е отишъл веднага да пие бира.

А какво да правим с новобранците?

В самото начало не ги оставяйте да се оправят сами. Дайте им възможност да усвоят правилните поведения, които очаквате от тях. Не ги оставяйте необучени на акулите в пазара. Съвременният пазар е особено конкурентен и изхвърля зад борда всички, чиято нагласа и умения изостават от изискванията му.

Какви стъпки да следвате?

Изберете най-подходящия за вас обучителен формат или попитайте нашите консултанти. Проучете нуждите от обучение на вашите търговци или разберете от нашите консултанти как да го проведете. Формулирайте какви умения очаквате да придобият вашите търговци и какви желани поведения да могат да демонстрират след обучението.
Тази програма е подходяща за професионални продавачи на продукти и услуги, търговци и търговски мениджъри. Предоставя разбиране за продаването като професия, основни професионални поведения при продаване и специални техники за завършване на продажбата. Провежда се в два последователни дни.

Основни теми в курса

Философия на продаването
Диференциация и уникалност
Умения за професионално общуване при входящи обаждания по телефона
Изготвяне на предложения, които продават
Професионално поведение при срещи с клиенти
Въведение в невербалното общуване
Техники на продаване
Справяне с възражения
Завършване на продажбата
Поведения при отказ

+359898525025

Свържете се с нас

Изпратете запитване