Начало | Бизнес обучения | Задържане и лоялност на клиентите

Задържане и лоялност на клиентите

Да задържаш клиенти е майсторство. Да ги правиш лоялни е възможно

Във всяка компания задържането на клиентите трябва да бъде естествен процес  по запазване  и развиване на вече привлечените клиенти. Странно е, когато срещаме послания от типа  „кампанията важи само за нови клиенти“. Не само че е обидно, но ти се иска веднага да отидеш при конкуренцията. Основната причина за задържането на клиентите е свързана с тяхната удовлетвореност, благодарение на която те се връщат отново. Втората причина е свързана с разходите по обслужването им  в сравнение с разходите по привличането на нови клиенти. Разликата е шест пъти.

Постигането и поддържането на лоялност днес е много трудна задача, защото технологиите и широкото разпространение и достъпност на информацията правят клиентите почти толкова знаещи, колкото и доставчиците. При огромния мащаб на предлагането в наши дни е много трудно да се дефинират  и поддържат отличителни черти или свойства на даден продукт, услуга или марка. Ето защо специално насочена  работа по задържането на клиентите е задача на мениджмънта във всяка компания.

Защо да задържате клиентите и да се опитвате да ги правите лоялни?

Изграждането на взаимоотношения с всеки клиент е постижение, което трябва да се съхранява. В противен случай просто разпилявате положителната си енергия на вятъра. Усилията по удовлетворяване и задържане на клиентите следва да се разглеждат като задълбочаване на интеграцията между два бизнеса. Може ли да се работи и без да се опитваме да задържаме клиентите – може, но е скъпо и коства много повече време – все ограничени ресурси. 

Ние сме отскоро, има ли смисъл да се обучаваме при положение, че клиентите ни са малко?  Пробвайте да правите бизнес само с нови клиенти и ще разберете разликата.

Постижима ли е лоялността в бизнеса?

Може ли неудовлетворени клиенти да бъдат лоялни? Лоялността се възприема повече като социална категория отколкото като такава свързана с бизнеса. Въпреки всичко тя е възможна макар и все по-трудно. Могат да бъдат разпознати различни нива на лоялност към дадена марка, продукт или услуга. Лоялността може да бъде измерена, респ. да бъдат полагани съзнателни усилия за  нейното съхраняване  и развитие.

Какви стъпки да следвате?

Изберете най-подходящия за вас обучителен формат или попитайте нашите консултанти. Проучете нуждите от обучение на вашите служители и мениджъри в областта на задържането и лоялността на клиентите или разберете от нашите консултанти как да го проведете. Формулирайте какви умения очаквате да придобият вашите служители и мениджъри и какви желани поведения да могат да демонстрират след обучението.

Тази програма е подходяща за професионални продавачи на продукти и услуги, търговци и търговски мениджъри. В основата на тази програма е заложена формулата , че усилията по задържането и удовлетворяването на настоящите клиенти струва шест пъти по-малко на компанията отколкото привличането само на нови клиенти. Провежда се в рамките на един ден.

Основни теми в курса

Укрепване  на взаимоотношенията с клиентите
Какво представлява идеята за лоялност на клиентите
Кои са основните стълбове на задържането на клиентите
Специални техники в процеса на продаване 
Как да увеличим ползите за клиентите от нашата марка
Да направим търсенето на обратна връзка и последващ контакт с клиентите регулярна дейност
Изграждане и поддържане на разбирателство и доверие 
Стратегии за въздействие 

+359898525025

Свържете се с нас

Изпратете запитване