
Умения за ефективна вътрешна комуникация
Общуването в една организация е признак за начина, по който хората в нея вършат работа заедно, разменят информация, обменят знание, обсъждат какво са направили или какво да правят. Уменията да се общува ефективно водят до това информацията в организацията да тече с желаната скорост, в желаната посока, като се постигат общите и индивидуалните цели на всеки, както и като се изграждат и поддържат добри взаимоотношения между служителите.
Някои умения за ефективно общуване са естествени и вървят ръка за ръка с възпитанието и обучението на млади години. Други умения са специфични за всяка конкретна организация и са част от нейната култура. Трети отразяват психологически особености на общуването, характерни за добрите манипулатори и влиятелни лидери.
Много често се срещат затруднения в общуването между старшия мениджмънт и отделите в една организация, между служителите на различни отдели, които участват в една процесна верига и следва да си предоставят качествени вътрешни услуги или ключови звена, които разпределят информация в организацията. В борбата за използване на ограничени ресурси понякога се стига и до напрежение или конфликти. Това са естествени процеси в едно мини-общество, на които може да се повлияе чрез наблюдение, анализ и обучение.
Защо да обучавате вашите служители?
Извън общоприетото в едно общество, правилата за добро общуване в една организация отразяват стила и културата на лидерството и особеностите на конкретния бизнес. В този смисъл служителите на една организация трябва да имат възможност да усъвършенстват постоянно своите умения, за да бъдат ефективни, а организацията да се управлява и работи гладко и в условията на организационна яснота. Извън своите основополагащи фактори всички бизнес процеси следва да протичат в среда на ефективна комуникация без конфликти и неразбирателства.


А какво да правим с новобранците?
Изисква малко усилие, но е задължително. В процеса на въвеждане на служителите установете нивото и уменията им за междуличностно общуване и общуването в рамките на бизнес процесите. Разберете къде са пропуските, направете програма с приоритети за изпълнение в конкретен период от време. Наблюдавайте и отчитайте напредъка.
Запознайте новите служители с конкретиката на общуването в отделите и организацията като цяло – кой на кого и какво докладва, как се отчита работата, какво е прието и какво не се толерира. Ако има специфика в общуването в даден отдел или има особености свързани с културата на организацията, направете така, че тези неща да станат ясни още във встъпителния период на един служител или работник.
Какви стъпки да следвате?
Изберете най-подходящия за вас обучителен формат или попитайте нашите консултанти. Проучете нуждите от обучение в областта на комуникацията на вашите служители и мениджъри или разберете от нашите консултанти как да го проведете. Формулирайте какви умения очаквате да придобият вашите служители и мениджъри и какви желани поведения да могат да демонстрират след обучението.
Тази програма е подходяща за служители в организации, началници на отдели и мениджъри. Програмата следва добрите практики и подходи за ефективно общуване в организациите, вътрешните звена и екипи. Провежда се в рамките на един ден.
Основни теми в курса
Разбиране за комуникацията
Видове комуникация и канали за общуване
Невербално общуване
Активно слушане
Обратна връзка
Ефективни техники на общуване
Писменото общуване в XXI век
Емоционална интелигентност
Общуване в екипите и екипни роли
Ефективност на взаимодействието и организационна яснота
Организационно поведение и справяне с конфликти
Идея за вътрешния клиент


+359898525025
Свържете се с нас